Call&Fly

Oferta

Air Taxi
Call&Fly

Oferta

Air Taxi

WŁASNY SAMOLOT

Oferta Call&Fly

Charter dla optymalizacji kosztów

Wykorzystamy Twój samolot w okresach kiedy z niego nie korzystasz do lotów komercyjnych aby zarabiał na swoje koszty utrzymania (koszty stałe jak leasing, hangar, załoga, obsługa techniczna, itp.).

W tym celu:

  1. przygotujemy dla obecnie posiadanego samolotu lub takiego który planujesz kupić kalkulację rentowności (i zasadności posiadania) samolotu.
  2. dowiesz się dzięki temu ile Twój samolot musi wypracować miesięcznie godzin w charterze żeby zarobić na swoje koszty.
  3. w połączeniu z informacją ile godzin sam chcesz wykorzystać, przygotujemy symulację finansową progu rentowności posiadania samolotu.

Do czego będzie Ci potrzebne Call&Fly?
Do tego aby urzeczywistnić ten plan!
Posiadając już własny samolot będzie Ci zależało na tym żeby wcześniej przygotowane wyliczenia miały odzwierciedlenie w rzeczywistości i żeby samolot faktycznie latał – zarabiał na siebie.

Operatorzy samolotów (uogólniając) oferują swoim klientom jednak w pierwszej kolejności samoloty dla nich najbardziej marżogenne / najczęściej własne – co jest biznesowo zrozumiałe.
Oznacza to jednak że do realizacji zlecanych przez klientów operatorowi lotów, Twój samolot może znaleźć się na końcu kolejki (z powodu ceny lub priorytetów operatora)

Należy mieć również na uwadze, że operatorzy nie gwarantują minimalnej ilości sprzedanych godzin, gdyż zależy ona od zbyt wielu czynników (włączając w to czynniki meteorologiczne) – stąd łatwo jest na koniec miesiąca powiedzieć „Niestety ten miesiąc nie był udany, nic na to nie poradzimy, może następny będzie lepszy”.
Dla właściciela samolotu istotniejsze jednak od starań, są wyniki sprzedażowe i finansowe samolotu.

Dlatego coraz większe powodzenie zyskuje model polegający na utrzymaniu przez właściciela kontroli nad procesem sprzedaży godzin w czarterze.

W tym celu właściciel może rozdzielić zadania na sprzedażowe i formalne pomiędzy dwie firmy:

  • FORMALNE – operatora, w zakresie wyłącznie niezbędnym do utrzymania samolotu pod certyfikatem AOC -> zgodność operacji z AOC, proceduralna, standardy bezpieczeństwa, audyty ULC, CAMO, itd.
  • SPRZEDAŻOWE – wyspecjalizowaną w sprzedaży lotów private-jet’ami firmę, która generuje dla właściciela godziny czarteru i opiekuje się w szerokim zakresie samolotem.

Zaletami takiego rozwiązania i posiadania przez właściciela zewnętrznego sales-force Call&Fly są:

  • skoncentrowanie wysiłków sprzedażowych na tym konkretnym samolocie;
  • promocja samolotu i jego dostępności do czarteru na rynku;
  • wewnętrzne planowanie lotów do sprzedaży (samodzielnie szybko wyliczamy trasy, masy startowe, sprawdzamy ograniczenia lotnisk, restrykcje w przestrzeni pow., itd) dzięki czemu jesteśmy wielokrotnie szybsi w oferowaniu samolotów klientom od dyspozytorów zewnętrznych (używanych przez operatorów) co znacząco zwiększa naszą skuteczność sprzedaży;
  • pełny i ciągły nadzór właścicielski na operacjami (przejrzystość skuteczność w działaniu i raportowanie wyników bezpośrednio do właściciela);
  • koordynacja lotów AOC z lotami właściciela (w tym planowanie przebazowań i minimalizacja związanych z tym kosztów);
  • bieżące zarządzanie załogami lotniczymi i ich czasem pracy (unikanie sytuacji w których samolot jest dostępny, ale lot nie może się odbyć z braku dostępnej załogi);
  • logistyką załóg (rotacje między lotniskami w tym logistyka transportu np. samolotami rejsowymi);
  • planowanie przeglądów samolotu vs. grafik lotów właścicielskich i komercyjnych;
  • przeciwdziałanie problemom operacyjnym;
  • 15 lat doświadczenia w sprzedaży air-taxi poparte wynikami.