Rzeczpospolita – „Pociąg do samolotów”

Rzeczpospolita -

Coraz więcej Warszawiaków wybiera podróż samolotem. Powodem są remonty dróg i trakcji kolejowych!
Do Krakowa lub Poznania pociąg jedzie ponad trzy godziny, do Trójmiasta – dwa razy tyle. Rozkładowo, bo na remontowanych torach często zdarzają się nieprzewidziane postoje. Nie ma też co liczyć, że szybciej dostaniemy się autobusem – na rozkopanych drogach tworzą się korki.

Coraz przychylniejszym okiem warszawiacy patrzą więc na samoloty, które choć droższe, są o wiele bardziej przewidywalne. – Zainteresowanie lotami jest coraz większe – potwierdza rzecznik PLL LOT Leszek Chorzewski. Pociąg EuroCity do Poznania kosztuje 115,5 zł, podobnie jak ekspres do Krakowa. Linie, które od dawna starają się przejąć pasażerów InterCity, proponują podróż w dwie strony nawet za ok. 160 – 170 zł. Pasażerowie pociągów na nie polują, więc najbliższe wolne miejsca do Krakowa i Poznania są dopiero w listopadzie.

A biznesmeni coraz częściej decydują się na latającą taksówkę.
– Mamy pełne ręce roboty, kilka lotów dziennie. Latamy od godz. 6 rano do późnych godzin wieczornych – mówi Maciej Kowalczyk, dyrektor operacyjny Call & Fly, sieci taksówek powietrznych. Jak tłumaczy, do Trójmiasta można polecieć już za 7 tys. zł. Jeśli podzielić to na cztery osoby, które zmieszczą się np. do Cessny 206, wyjdzie 875 zł „na głowę” w jedną stronę, czyli podobnie jak w klasie biznesowej w rejsowym samolocie – mówi Maciej Kowalczyk. Plus jest taki, że nie trzeba czekać godzinami na odprawę i dostosowywać się do sztywnych godzin lotu.

Jak na razie linie lotnicze nie mają się co martwić o kontratak ze strony pociągów.
Pierwszych odczuwalnych efektów mogą państwo oczekiwać w połowie 2012 r. – mówi rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Krzysztof Łańcucki.

Czytaj cały artykuł: Rzeczpospolita i Życie Warszawy 13.09.2011 – Pociąg do samolotów!