Call&Fly

Obalamy 5 mitów dotyczących prywatnych czarterów samolotów!

Air Taxi

Pomysł przemieszczenia się prywatnym odrzutowcem będącym do naszej dyspozycji wielu ludziom wydaje się ideą niezwykle ekstrawagancką, a co za tym idzie- osiągającą niebotyczne rzędy kosztów. Zazwyczaj uważamy, że na realizację tego typu transportu mogą sobie pozwolić nieliczni i tu na myśl przychodzą biznesmeni, celebryci lub członkowie zarządu dużych korporacji. W rzeczywistości- nic bardziej mylnego, bo koszty prywatnego wynajmu są jak najbardziej porównywalne z lotem rejsowym w I. klasie, dodatkowo dysponując dodatkowymi atutami w postaci lotów… z poza standardowego harmonogramu!

Oto pięć popularnych mitów dotyczących prywatnych czarterów, które niekoniecznie znajdują zastosowanie w praktyce!

  • Samoloty na prywatnych usługach są ofertą tylko dla najbogatszych

Faktem jest, że większość prywatnych czarterów wykorzystywanych jest do celów służbowych, ze względu na oferowaną elastyczność, która fantastycznie sprawdza się kiedy w grę wchodzą podróże biznesowe. To rozwiązanie umożliwia opuszczenie samolotu w miejscu jak najbliższym docelowego, a przy mniejszych lotniskach ogranicza także koszty opłat lotniskowych. Ze względu na krótki czas transportu w porównaniu do innych środków lokomocji, nierzadko zdarza się, że prywatny czarter pozbawia nas również konieczności wykupowania noclegu dla kilku osób na miejscu, co znacząco koszty ogranicza.

Dodatkowo pasażerowie nie są zobligowani do stania w długiej kolejce do odprawy, co więcej na miejscu startu mogą pojawić się dosłownie na kilka minut przed odlotem. W wielu przypadkach wszystkie wymienione czynniki przekładają się na oszczędność nie tylko funduszy, ale także czasu oraz stresu, zwiększając tym samym efektywność i celowość działania.

  • Wszystkie lotniska są objęte tymi samymi zasadami

Lotniska komercyjne dostosowane do podróżowania przelotami rejsowymi wymagają długich, betonowych pasów startowych i ogromnej liczby środków bezpieczeństwa, mających na celu zapewnienie ochrony znacznie większym grupom. Procedury często są bardzo czasochłonne i uciążliwe dla podróżnych. Wszystkich wymienionych wyżej mankamentów można uniknąć decydując się na prywatny czarter- mniejsze, regionalne lotniska doskonale spisują się przy mniejszych grupach pasażerów, będąc do ich dyspozycji cały czas w godzinach otwarcia lotniska oraz znajdując się na przestrzeni całego kraju. Mniejsze samoloty pasażerskie mają dostęp do większej ilości lądowisk, w tym trawiastych, gdzie samoloty rejsowe na lądowanie nie mają szans- zamiast 13-tu dostosowanych do rejsowców, zyskujemy dostęp do ponad 70-ciu, wybierając ten, który znajduje się najbliżej naszej docelowej lokalizacji!

  • Niejasne oferty cenowe

Kalkulacje czarteru prywatnego samolotu są w rzeczywistości bardzo przejrzyste i jasne do zrozumienia. W praktyce, może się nawet okazać, że rozszyfrowanie kosztów przyjdzie nam łatwiej niż w przypadku lotów komercyjnych. Bazowe czynniki wpływające na cenę tych środków transportu pozostają takie same- koszt samolotu szacowany na godzinę lotu, praca załogi statku powietrznego i obsługi lotniska, ponoszone opłaty pasażerskie oraz podatki. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że przy wykupie prywatnego czarteru z góry znany jest nam całkowity koszt wykonywanej usługi i zasady obejmujące wagę bagażu i przedmiotów wnoszonych na pokład. Tymczasem w komercyjnych lotach linii lotniczych, niemal za każdym razem spotykamy się z ukrytymi kosztami i niedogodnościami w postaci nieodpowiedniego rozmiaru bagażu, ich nadwagi, restrykcjami dotyczącymi zawartości bagażu podręcznego, zakazem wnoszenia żywności czy napojów i wielu innych. 

  • Latanie prywatnym czarterem nie jest tak bezpieczne jak korzystanie z lotów komercyjnych

Sfera prywatnych czarterów i wykorzystywanych w tym celu statków powietrznych jest regulowana przez rygorystyczne normy bezpieczeństwa ustalone przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC), czyli te same którym podlegają loty komercyjne. W praktyce przepisy i kontrole ULC obejmują regularne przeglądy i niezapowiedziane kontrole, które umożliwiają staranne monitorowanie funkcjonowania prywatnych przelotów oraz maszyn. Lecz nie tylko ULC trzyma pieczę nad utrzymaniem standardów i stosowaniem zasad bezpieczeństwa- w jednostkach kontroli działań operacyjnych znajduje się także Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) oraz Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego. Jednocześnie należy pamiętać, że przewoźnik powinien dysponować licencją pilota zawodowego i certyfikatem zdatności do lotu swojego statku powietrznego- w innym wypadku nie jest on uprawniony do zabierania na pokład pasażerów lub postępuje nielegalnie.

  • Prywatne czartery nie ograniczają kosztów

Wynajem taksówki powietrznej jest w wielu kwestiach porównywalny z kosztem przelotu rejsowego w standardzie pierwszej klasy, z dodatkowymi atutami w postaci oszczędności czasu, bezpośredniego transportu do destynacji z pominięciem transportu naziemnego, wyeliminowaniem z harmonogramu dnia niekończących się kolejek do odprawy pasażerów, możliwości pracy na pokładzie lub zrealizowaniem indywidualnego życzenia cateringu. Prywatne czartery należy mieć również  na uwadze, kiedy w grę wchodzą terminy i miejsca spotkań, na których niemożliwa byłaby obecność z wykorzystaniem standardowego harmonogramu lotów komercyjnych. Bez wątpienia zwiększają one efektywność i wydajność działania biznesowego, co przekłada się na powielone zyski.

Teraz kiedy mity zostały obalone, nie pozostaje nic innego jak dalej odkrywać niezliczone korzyści i powody, dla których prywatne czartery są idealnym rozwiązaniem dla potrzeb podróży służbowych!